S-a dezbatut mult si pe larg tema credintei in ceea ce priveste insanatosirea oamenilor atat psihic cat si fizic.Nu putine sunt cazurile cand tratamentele impreuna cu rugaciunea au dat roade extraordinare.
Psalmii nu sunt deloc neimportanti in restabilirea sanatatii noastre.Sa nu uitam nici ca boala trupului poata fi urmarea bolii sufletesti, o pedeapsa pedagogica a lui Dumnezeu si ca oricum este spre mantuirea noastra.
Din cei 150 de Psalmi, sunt alesi 10 ca prioritari în
împrospătarea forţelor şi refacerea sănătăţii. Acestia sunt împărţiti în
patru categorii:
1. Psalmi care se citesc în caz de boală, poticnire, stres,
depresie anagapică, dizarmonie;
2. Psalmii profilaxiei, sau păstrătorii
vieţii;
3. Psalmii penitenţei, sau ai purificării
4. Psalmii
perfecţiunii, pentru cei care, după însănătoşire, caută iluminarea.
I.
Psalmii însănătoşirii: 22 şi 102
Psalmul 22 (în unele Biblii, este numerotat
ca Psalmul 23) începe cu versetul: „Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi"
(„Domnul este păstorul meu"). Se citeşte pentru orice fel de „poticnire"
maladivă, psihică sau somatică.Este un Psalm al însănătoşirii dinspre spirit
spre trup. Puterea lui constă nu doar în sugestie, ci în
activarea arhetipului Tatălui protector şi dătător de viaţă. Tatăl care
biruieşte „valea umbrei morţii" stimulând resursele vieţii, neutralizând
potrivnicii sau tăietorii vieţii. „Toiagul Tău şi varga Ta, acestea m-au
mângâiat...": lovirea este resimţită ca operaţie psihică de
întărire.Psalmul acesta este construit în întregime pe arhetipul renaşterii
şi pe simbolul salvării: începând cu salvarea fizică (hrana, apa), continuând
cu cea energetică („... Sufletul meu l-a întors") şi terminând cu cea
pontificală(„ca să locuiesc în casa Domnului..."). Efectul medical şi
atitudinea mentală imunogenă decurg din identificarea cu realitatea
Duhului.
Psalmul 102 (103) care începe cu „Binecuvântează, suflete al meu, pe
Domnul...". Acesta conţine sugestii puternice, care creează un bine mental —
condiţia restabilirii sănătăpi. Pacientul e întărit în redescoperirea
legii revelate. Este prin excelenţă un psalm al regenerării, al
întineririi.
II. Psalmii profilactici: 6 şi 38
Psalmul 6, care
începe cu „Doamne, nu cu mânia Ta să mă mustri pe mine, nici cu urgia Ta să mă
cerţi...". Este un Psalm care evidenţiază relaţia între păcat şi boală.
Eroarea, contrazicerea legii, păcatul, au ca urmare o îmbolnăvire somatică
sau psihică. Boala psihică apare mai întâi ca o îngustare a minţii, alteori ca o
tulburare de personalitate, ca o scindare sau o dizarmonie. Psalmul 6 nu lasă
păcatul să se încuibeze până ajunge boală, ci-l stopează.Trebuie spus că
boala nu e o pedeapsă pentru păcat, ci o oprire de Ia păcat. Nu concepem un
Dumnezeu pedepsitor. El a plantat în om, în fiecare celulă a corpului
omenesc, legea Sa. Când legea este încălcată sau contrazisă, se manifestă
durerea şi boala — nu întru pedeapsă, însă, ci întru restabilirea
legii.
Psalmul 38 (39) care începe cu „Zis-am: Păzi-voi căile mele, ca să nu
păcătuiesc eu cu limba mea..." („Zis-am;Voi veghea asupra căilor mele...").
Este un Psalm care ne îndeamnă la luarea de cunoştinţă a condiţiei noastre
de trecători, de pelerini pe acest pământ. Amintirea morţii nu naşte
tristeţe, ci o valorizare corectă a vieţii. Este aici conţinut şi mesajul din
Ecleziast: Toate sunt zadarnice, numai poruncile lui Dumnezeu dau sens în
acest univers...
III. Psalmii penitentei sau ai
purificării: 21, 31, 50,141
Psalmul 21 (22), care începe cu „Dumnezeul meu. Dumnezeul
meu, ia aminte la mine, pentru ce m-ai părăsit ?" („Dumnezeule, Dumnezeule!
Pentru ce m-ai părăsit...") Ştim că lisus, pe cruce, făcea rugăciunea Sa,
rostind chiar acest Psalm: „Eli, Eli! Lama sabahtani ?" (Mat. 27: 46). Nu-i
vorba, deci, de o poticnire sau o deznădejde a Sa, ci de penitenţă pentru
neamul omenesc. lisus rosteşte acest Psalm, căci în acel moment EI îi
împlineşte profeţia; în acest Psalm se spune: „... Străpuns-au mâinile mele
şi picioarele mele (...) şi pentru cămaşa mea au aruncat sorţi". Penitenţa
Lui arde păcatul lumii. Citind acest Psalm, reactualizăm penitenţa lui Hristos
însuşi.
Psalmul 31 (32). „Fericiţi cărora s-au iertat fărădelegile şi cărora
s-au acoperit păcatele. Fericit bărbatul, căruia nu-i va socoti Domnul
păcatul, nici nu este în gura lui vicleşug..." („Ferice de cel cu ftrădelegea
iertată şi de cel cu păcaml acoperit. Ferice de omul căruia nu-i ţine în
seamă Domnul nelegiuirea! Ferice de omul căruia Domnul nu-i socoteşte
greşala")Este un Psalm cu putere de întărire. Apare însă întrebarea: există
oare greşeli care nu sunt „socotite"? Greşeli pentru care nu plăteşti prin
boală sau moarte? Există greşeli pe care Dumnezeu le-ar trece cu
vederea?
Răspunsul, (afirmativ),
Psalmul 50 (51).
„Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mila Ta (...) întoarce faţa Ta de la păcatele
mele...". Este cel mai important Psalm al penitenţei. Uneori duhovnicii impun
drept canon copierea zilnică a acestui psalm, timp de 21 de zile. El conţine
şi sugestia arderii păcatului, dar şi imperativul iertării, ca ultima şansă a
purificării.
Psalmul 141 (142). „Cu glasul meu către Domnul am strigat, cu
glasul meu către Domnul m-am rugat." („Cu glasul meu strig către Domnul...")
Este Psalmul asumării sacrificiului de sine, spre ridicare celor părăsiţi şi
spre transformarea singurătăţii în şansă.
IV. Psalmii desăvârşirii: 45 şi
119.
Psalmul 45 (46). „Dumnezeu este scăparea şi puterea
noastră, ajutor întru necazurile ce ne împresoară."(„Dumnezeu este adăpostul
şi sprijinul nostru...") Este un Psalm al practicii spirituale. Adevărata
sănătate nu este o problemă medicală, ci sufletească.
Psalmul 118 (119).
„Fericiţi cei fără prihană în cale, care umblă în legea Domnului." („Ferice de
cei fără prihană în calea lor..."). Psalmul acesta îi „încununează" pe toţi
ceilalţi. Este un tratat de medicină, de înţelepciune, de mistică. El
reaminteşte secretul restaurării omului: interiorizarea Legii revelate; şi cauza
bolilor: încălcarea legilor universale. Cele mai importante legi universale
pe care le încalcă omul sunt iubirea de Dumnezeu şi iubirea de semen. Această
încălcare se numeşte: agresivitate, egoism, mândrie, furie, vanitate,
osândirea aproapelui şi neputinţa iertării.stemul,
Ortodoxroman.blogspot.com este un blog recent creat, in spirit ortodox, ce are ca scop distribuirea de informatii si materiale ortodoxe, ce tin de traditia noastra ortodox-romaneasca.
Faceți căutări pe acest blog
Neasteptat vizualizarile blog-ului cresc vizibil! Patrunderea in sufletele voastre inseamna mult, dorinta fiind una singura : de a va aduce la cunostinta diverse lucruri ce poate intr-o zi va pot fi de folos, tocmai datorita acestei intentii limbajul folosit pe blog este unul cat mai simplu, astfel incat articolele sa poata fi pe intelesul oricui.
Multumiri ptr incurajari,propuneri si mesaje, zile cu pace sa aveti!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu