Faceți căutări pe acest blog

Neasteptat vizualizarile blog-ului cresc vizibil! Patrunderea in sufletele voastre inseamna mult, dorinta fiind una singura : de a va aduce la cunostinta diverse lucruri ce poate intr-o zi va pot fi de folos, tocmai datorita acestei intentii limbajul folosit pe blog este unul cat mai simplu, astfel incat articolele sa poata fi pe intelesul oricui.
Multumiri ptr incurajari,propuneri si mesaje, zile cu pace sa aveti!!

joi, 19 martie 2015

Cuvinte ale Pr.Constantin Galeriu

  Putini sunt cei care nu au auzit macar o data de Pr. Constantin Galeriu.
Multe sunt insa invataturile sale; mai jos regasim cateva cuvinte de folos ale parintelui:

" Jertfa este capitală. Ea este implicată fundamental în actul creator. Se interpreta jertfa în raport doar cu păcatul și cu moartea. Moartea e negație. Jertfa este afirmație. Jertfa e profetică. Profeția morții este groapa – un fel de simulare a neantului, pentru că neantul nu-l poți institui ca existență. Neantul înseamnă neant. Dar noi existăm. Și atunci jertfa, ea este factor capital în raport cu celălalt partener al ei în existență. Care-i partenerul fundamental al jertfei? Este Învierea. Creația întreagă se mișcă în acești doi ritmi: jertfă și înviere. Așa am simțit-o și așa am trăit-o. Fiecare existență se revelează ca o creație și ca creator. Orice persoană umană se dezvăluie ca o unicitate și o unitate, dar tocmai în acest mister al actului creator.
   Existența întreagă nu o poți concepe decât prin două realități: una fundamentală – necreatul Dumnezeu – și lumea creată. Și care este inelul de legătură între necreat și creat? Este harul lui Dumnezeu necreat, lumina necreată. Harul dumnezeiesc necreat, acesta este taina existenței întregi și în această taină a creației e harul dumnezeiesc necreat pe care îl mărturisesc sfinții.Când noi rostim: Tatăl Nostruaşa cum ne-a învăţat Mântuitorul, trebuie să mai ştim că Părintele ceresc este într-un fel Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos şi într-alt fel Tatăl nostru. Dumnezeu este Tatăl Mântuitorului nostru după Fire, fiind aceeaşi Fire, esenţă divină, cu El. Noi însă suntem „fii” ai Părintelui ceresc prin har, prin voinţa Sa de a ne fi zidit după chipul Fiului Său. Noi îi suntem „fii” prin Fiul Său întru Duhul Sfânt. De aceea, căzând noi, din neascultare, am primit temeinica înfiere, tocmai prin Întruparea Fiului Său, prin Crucea şi Învierea Sa. Aşa, în ziua Învierii, grăieşte Mântuitorul către Maria Magdalena: „Mergi la fraţii Mei şi le spune: Mă sui la Tatăl Meu şi la Tatăl vostru şi la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru” (Ioan 20,17). Ne descoperă astfel, deodată, că El este şi fratele nostru, dar şi Dumnezeul nostru, radical deosebit de noi, ca Unul Ce este din veci Fiul Cel de o Fiinţă cu Părintele Său ceresc. Iar El a fost trimis de Tatăl în lume tocmai ca să ne înveţe iubirea divină, prin care să-L putem numi şi noi, pe drept cuvânt, pe Dumnezeu, Tatăl nostru. Numai Mântuitorul ne învaţă, ne împărtăşeşte iubirea adevărată, deplină.                                                                                                                                          
   Nimeni nu se mantuieste fara voia lui. Omul e spirit si libertate; nu e supus unor legi implacabile ca celelalte regnuri care-si urmeaza cursul, randuiala, potrivit Cuvantului: "Hotar ai pus peste care nu vor trece" (Ps. 103, 10). Omul e liber sa zica "nu" chiar Ziditorului si sa cada; dar si sa se ridice si chiar sa se depaseasca. Insa nu se ridica singur. Libertatea nu e un "cadou fatal" cum se spune. Libertatea e dar divin si se implineste in spiritul luminat Har, in "Duhul Adevarului" 
   Iar sfinţenia nu înseamnă să mergi pe ape, nu înseamnă să zbori prin vazduh, nu înseamnă să înviezi morţii. Cea mai mare virtute a sfinţeniei la care poate ajunge un om în zilele noastre este să se învieze pe sine, din propriile păcate"




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu